2014. szeptember 26.

Szegfűbors és Lemon Chilli külföldi kiküldetésben

Az almabor, cider érdemeit már megénekeltük blogunk hasábjain, de valamiben súlyosan tévedtünk.

Szlovéniában kóborolva ért a döbbenetes felismerés, miszerint: 

Létezik forralt cider!!! Vagyis az almabor igenis remekül beleillik forraltborkalauzunk tematikájába!

A világrengető felfedezést az ódon középkori városkában, Škofja Lokában tettem, ami szerintem Szlovénia legeslegszebb városa. A többszáz éves házakat, szűk kis utcákat zöld dombok, hegyek, völgyek - és almáskertek veszik körül. Bevallom, nem mélyültem el az almatermesztés helyi jellegzetességeiben, de annyit mondhatok, hogy életem almáját ettem szlovén barátnőm anyukájának kertjében.

De hogy a tárgynál maradjunk: a helyben készült cider forralmányát is jólesően szürcsöltem - csak egy kis szegfűszeggel ízesítették, ami nem nyomta el a kellemes, enyhe almaízt. Bravó! Sajnos Chillike kimaradt ebből a rendkívüli élményből, mert mindezen idő alatt ő a bringakölcsönző-rendszert és a vegán éttermeket tesztelte Ljubljanában.

Valamit tudnak egyébként a skofja lokaiak az alkoholos italokról, mert valami fantasztikus eperlikőrt kaptam egyszer ajándékba innen, egy titkos recept alapján pedig áttetsző, halvány jádezöld-színű gyógyfűlikőrt készít egy helyi család. Az a neve, hogy kloster geist. A likőrök amúgy nem a barátaim, de ezt a kettőt nagyon érdemes megkóstolni, ha arra jártok, csak kérdezősködni kell, hogy melyik házba kell becsöngetni.

Mindenki menjen Škofja Lokába!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése